Upptäckt: Det var inte jag

Då var det officiellt att det inte var mig det handlade om, det där om att någon på min avdelning tänker säga upp sig. Det fanns någon annan som hann före. Han har inte varit här länge alls, några månader. Jag hoppas att det blir en väckarklocka för ledningen, och gärna för min chef. Min chef som tycker att man ska jobba 140% istället för de 100% som man är anställd för. Detta har han sagt själv.

Tydligen får man, enligt facket, jobba över max 200 timmar om året. Detta om man får övertidsersättning. Det får inte vi. Vi får fem dagars extra semester. Någonstans rimmar det här väldigt illa i mitt huvud.
Jag har full förståelse för att en kollega på min avdelning nu har valt att sluta. Jobbigt för oss andra, som får mycket mer att göra. Men bra att han kommer härifrån.

Nästa gång är det kanske jag som säger upp mig. Vi får se. Det får väl bli något att sikta efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0