Booty call

Idag har SVT:s sportredaktion avslutningsfest för att fira att OS är över. Det är tydligen tradition. För fyra år sedan slutade edet visst med en rejäl fylla för somliga. E vaknade upp på en parkbänk flera timmar efter att han lämnat tv- huset, utan att veta hur han hamnat där. Väl hemma upptäckte han att han hade sumpat mobilen.
Men senare under dagen ringde hans pappa. Då hade någon vänlig person hittat mobilen vid parkbänken som under några timmar hade fungerat som säng, och ringt upp kontakten "Pappa", med orden "Har du en son eller dotter som kan ha tänkas tappat sin mobil?". E:s pappa förstod direkt att det var den yngsta av hans två söner det gällde, och E fick således tillbaka sin telefon.

Ikväll är det alltså dags igen. Det lär bli ett jäkla fylleslag, men jag tror ändå att E kommer att hålla sig lite mer i skinnet denna gång. Men min magkänsla säger mig att jag kan ha fylle- sms att vänta. Det brukar vara så när han intar alkoholhaltiga drycker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0