Frisörens (mar)dröm?

Har man inte klippt sig på nio månader förtjänar man en rejäl utskällning från sin frisör. Så är det bara. Men Sussie på No Limits, som klippte mig idag, var inte alls arg. För tydligen var mitt hår inte alls så slitet som det kanske borde vara efter så lång tid. Hon blev snarare glad över att få jobba med mitt hår. Tydligen är det av väldigt fin kvalité och dessutom lättarbetat. Om hon fick välja hade hon lätt bytt ut sitt råttfärgade (dock färgat mörkt nu) spikraka hår mot mitt lite rödlätta smålockiga. Så sa hon.

Det är ju alltid kul att höra att ens hår är eftertraktat... Hon tyckte dessutom att jag aldrig borde använda plattång, för mitt naturliga fall är för snyggt för att plattas bort. Och ska jag vara ärlig är det absolut lättaste för mig att bara låta håret självtorka efter tvättning, och sedan bara ha i lite spray för stadga. Då blir det lite lagom lockigt utan någon ansträngning alls.

Det känns skönt att ha en frisyr igen. Det blev inte jättemycket kortare, även om hon tog en bit, men det är rejält uppklippt. Orkar inte lägga upp någon bild, för förr eller senare kommer det att dyka upp någon ändå. För nu nöjer jag mig med att meddela att jag tycker att det blev fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0