Köra fort som fan

Det tar max 20 minuter att åka till stallet hemifrån mig. Vill man däremot åka kommunalt får man räkna med en restid på upp emot en timme. Det är dagar som denna, när man dessvärre måste åka tunnelbana och buss, jag önskar att jag hade körkort och egen bil.

Jag har övningskört två gånger i mitt liv, på Bilprovningens parkering. Men det är två år sedan, och jag känner inte riktigt för att ta upp det just nu. Den största anledningen till att jag ville ta körkortet har blivit såld. Och så länge den mintgröna bilen inte är klar och jag får tillåtelse att köra den, lockar det helt enkelt inte som det gjorde förut. För även om jag inte ansträngde mig för att ta kortet, så var det ändå något som pockade. Men det har tagits ifrån mig.

Och även om jag skulle ha körkort skulle jag ändå inte ha någon bil. Det skulle bara vara onödigt i dagsläget. Jag klarar mig faktiskt alldeles utmärkt på mitt SL- kort. 690 spänn i månaden är visserligen rena rånet, men det är trots allt rätt smidigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0