Lilla Julius

Red lilla Julius idag, för första gången. Han har alltid skrämt mig lite, för jag har allt sett hur mycket han tycker om att springa fort. Å andra sidan är det minnesbilder från när han var ny i stallet, när han fortfarande var unghäst. Han sprang som en galning. Men så var han inte alls nu. Han lyssnade jättefint på förhållande hjälper. Dock fick jag inte helt tag om yttersidan på honom när vi red på volten. Vi skulle rida in framdelen på halva volten, men när jag försökte forma honom flöt han ut mot staketet.

Det kändes först helt fel att sitta på honom, då han bara är ca 155 cm i mankhöjd. Vanligtvis brukar jag rida hästar som är 15- 20 cm högre. Nu var det nästan som att man letade efter hästen och till slut upptäckte att man ju faktiskt satt på honom. Och han visade mig ju att han inte är något att vara rädd för. Även om han freakade ett par gånger och kastade sig åt sidan när han upptäckte något läskigt, som till exempel att en bil åkte förbi på vägen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0