Önskan om sommar

Det känns som att sommaren är över. Fast augusti bara har börjat. Det är det jäkla regnet som förstör allt. Jag har knappt hunnit vara ute någonting. Vad hände med alla besök på uteserveringar? Eller picknickar i olika grönområden? Promenader? Kubb och brännboll? Jag har inte gjort mycket alls. Kanske främst för att jag har arbetat i stort sett hela sommaren. Min semester börjar ju först nästa vecka.

Då vill jag kunna vara utomhus hela tiden om jag så önskar. Jag vill ha sol och värme. Både i luften och i vattnet, så att man kan bada utan att frysa halvt ihjäl. Jag vill kunna göra alla de saker som jag ännu inte har gjort i år. Ta vara på sommaren, för den är faktiskt snart slut. Officiellt slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0