Påtvingat morgonpigg

Jag missade ju en ridlektion när jag var i Grekland, och denna ska jag nu rida igen imorgon bitti. Dessvärre innebär detta att jag måste infinna mig i stallet väldigt tidigt, för kl 08:00 ska jag upp på hästryggen. Så jag måste ta tunnelbanan som går 06:36 från Västertorp, för att sedan byta till buss. Efter att ha klivit av bussen är det sedan en liten promenad genom skogen innan jag är framme. Kan tänka mig att klockan då är runt 07:40. Och då ska det bytas om och göra i ordning hästen.

Jag är ju inte direkt morgonpigg, så det lär bli jobbigt att gå upp så tidigt. Men vad gör man inte... Det positiva är att det förmodligen inte är någon annan som ska rida igen då, och att jag är ensam. Man får rida fritt, och göra det man känner för. Vilket alltid är nyttigt. Får bara inte glömma att packa ner ridkläderna redan ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0