Rödvin

Ibland kan jag önska att jag tyckte om rödvin. Det skulle vara så trevligt att kunna sitta och skåla med alla andra rödvinsdrickare istället för att vara den utstötta som sitter med en egen flaska. Som alltid måste tänka på det där med en egen flaska. Och som aldrig har koll på vilka röda viner som är bra, om det nu händer att det är man själv som ska stå för inhandlandet och rödvin ligger som önskemål.

Jag önskar ibland att jag älskade rödtjut. Och att jag var grym på vilka viner som är bra och vilka som smakar peck (nu tycker jag ju att alla röda viner smakar peck, så det är aldrig någon som frågar mig om råd). I dagsläget är jag ju knappt bra ens på vita viner. Jag är lite insnöad på de jag gillar, och köper sällan något okänt. Och tyvärr tror jag att det kommer att fortsätta så. I alla fall vad gäller de röda vinerna. Vilket är extremt tråkigt.



Kommentarer
Postat av: Little Peaché

Sv: Tack hjärtat! Hojta till om du vill förbarma dig över mig på en fika!



Kram på dig

2008-09-01 @ 10:41:32
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0