Städa i högklackat

Idag försöker jag att göra ett seriöst försök att städa min lägenhet. Har dragit på det hela veckan, men nu får det banne mig vara nog. Lite ordning vill jag trots allt ha. Och smart som jag är, så slår jag två flugor i en smäll. När jag ändå städar kan jag lika gärna passa på att prova mina nya skor med 7 cm klack. Det är ett ypperligt tillfälle att känna efter om de enbart var bekväma i affären, eller om de faktiskt fungerar att ha på sig längre stunder.

Anledningen till detta test är att jag funderar på om jag ska ha dem på mig ikväll. Då ska jag och E ha en gammal hederlig pubrunda bland Söders sunkhak. Men jag har inte haft högklackat på mig på flera månader, så jag vet inte om mina fötter orkar det en hel kväll. Förmodligen klappar de ihop så fort jag sätter mig på tåget in till stan. Men jag vill ju vara fin. Får väl ha med mig mina älskade Converse i väskan, just in case.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0