Tvättstugepuckon

Jag blir alltid så förvånad varje gång jag ska tvätta, fast jag egentligen inte borde bli det. Jag tycker att det är en självklarhet att man plockar bort alla sina saker från tvättstugan när ens tvättid är slut, så att det är tomt och rent när nästa person ska in. Ändå hänger det alltid massa tvätt i torkrummet och tumlaren går för fullt varje gång jag kommer dit. I och för sig gör det ingenting, då jag ändå ska använda tvättmaskinen det första jag gör. Men när man kommer ner igen 45 minuter senare, och kläderna fortfarande hänger kvar, då blir jag fan förbannad.

Ska det vara så jäkla svårt att hålla koll på klockan? Den här gången öste jag ner alla kläder som inte var mina i en korg, och hängde sedan upp min rena tvätt i torkrummet. När jag sedan kom ner när nästa maskin var klar, hade ägaren till kläderna som inte var mina langat in sina blöta kläder i torktumlaren. Vad fan, acceptera att din tvättid är slut. Då jag behövde tumlaren plockade jag ut grejerna och knölade in mina egna kläder. Ska bli intressant att se om någon har hämtat upp dem nu när jag ska ner en tredje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0