ID- kris

Jag ska ge dig ett råd. Lita inte på vad de säger på SEB:s kundtjänst. Jag sprang ju förbi banken efter jobbet för att fixa ny betalningsdosa och ID- kort. Dosan var inga problem. Banknissen såg också till att jag bytte till Enkla sparkontot, vilket jag faktiskt hade tänkt göra. Det gick väldigt smidigt. Men när det kom till ID- kortet tog det stopp. Jag hade gjort som tjejen på kundtjänst sa när jag ringde henne tidigare under dagen. Jag hade med mig nytagna bilder på mig själv, och jag hade med mig giltig ID- handling. Passet, som jag har gått och släpat på i ett års tid. Men nej. Då behövdes det även ett personbevis, vilket jag inte hade. Nya regler sedan några månader tillbaka.

Detta bakslag innebär att jag måste släpa mig iväg till banken än en gång, vilket jag inte har tid till. Det har varit perfekt nu när jag har jobbat mitt i smeten, men när jag börjar i Solna kommer det inte alls att gå lika smidigt. Jag är mäkta irriterad just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0