Mat

Jag gjorde mer än drack öl i Danmark. Jag åt ibland.



Fina Martin bjöd mig på restautang, Den lille fede (betyder inte "fet" utan tydligen mer "cool"). Där åt jag ankbröst, vilket var mycket godare än den där ankan som de serverar på Orkidé i Stockholm.



På lördagen bidde det en omelett till lunch. Den var riktigt god.



I söndags mådde både jag och kusinen lite sämre än vad vi brukar göra. Den danska ölen är lömsk. Men då stekte han ägg och bacon, vilket är perfekt när man har lite ont i håret. Kroppen behöver den där flottigheten. Jag utelämnade dock baconen. Men jag tog mig en leverpastejsmörgås i alla fall.

Utöver detta tryckte jag även i mig en pizza på lördagen. Man ska ju ladda rejält inför en hård utekväll. Kusinen höll dock på att elda upp de bitar som blev över, när han var för lat för att gå ut med pizzakartongerna till soptunnan. Men han lyckades rädda dem ur kaminen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0