Raska på nu, dumma flicka

M kommer hem till mig kl 19. Då han är tidsoptimist hoppas jag att detta innebär åtminstone tjugo minuter senare. Om jag har tur. Då jag inte har gjort särskilt mycket i dag, mer än att titta på tv, innebär detta att jag kommer att ha häcken full fram till dess att han ringer på min dörr. För innan det ögonblicket ska jag ha hunnit städa hela lägenheten, bäddat sängen med rena lakan, duschat och tvättat håret- och självfallet blåst detta torrt. Jag bör också ha ätit middag, och gärna kladdat på lite smink. Men det där med sminket kan jag nog stryka från listan. Här gäller det att prioritera.

Hittills har jag hunnit med att diska och plocka lite i köket. Jag behöver inte längre skämmas för hur det ser ut där inne. Ett steg i rätt riktning. Helt ok jobbat, får jag väl säga. Bara att fortsätta med resten av lägenheten. Det är vis sådana här tillfällen jag önskar att jag bodde på 18 kvadrat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0