Så firar vi jul

Så här såg det ut när familjerna Nilsson, Ström och Agdahl firade jul. Platsen var mitt Barndomshem, och kvällen var mycket trevlig.




Två av tre kusiner fanns på plats. Den högra influgen från Danmark.



Kusinens pojkvän var med för första gången. Jag hoppas att han inte blev avskräckt. Men å andra sidan är han ju van vid vår släkt vid det här laget.



Min kära far häller upp glögg.



Min fasters man och min farfar.



Kusiner.



Julmat, med min favorit laxen i förgrunden.



Köpenhamnkusinens bidrag. Jag avstod, då sådana starka drycker inte är något för mig.



Det är inte jag som skålar. Det är kusinen, som gömmer sig bakom mig.



Gröten är en av mina favoriter på julen. Kusin Kristofer fick mandeln den här gången.



Becel fick också julklappar. Som han fick öppna själv.



Farmor och faster.



Den rosa grisen blev Årets julklapp. Becel älskade den, och lekte med den i över en timme. Med lekte menar jag att han kastade den nerför trappan, och sprang och hämtade den. Hela tiden skällde och ylade han. Ja jäklar.



Kaffe och choklad fick avrunda kvällen.



Sebbe och Therese.



Becel blev trött av allt lekande. Tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0