Festplats: Lagerlokal

Landet hade ju 3- årskalas igår. Då Landets lokaler inte är så stora, hade de för en kväll hyrt in sig i en stor lagerlokal bakom Ericsson- huset vid Telefonplan. 13 dansgolv, ett för varje klubb som brukar husera på Landet.

Jag och Marielle stack dit efter Melodifestivalen, Shadi ville inte haka på. Redan när vi klev av tunnelbanan mötte vi människor som sa att det inte var någon idé att ens försöka komma in. Och när vi kom fram förstod vi varför. Kön ringlade sig runt huset. Helt sanslöst vad mycket folk det var. Jag skulle uppskatta kötiden till flera timmar. Men vi ställde oss sist. Och tur var väl det. Det kom fram två tjejer till oss, och gav oss sina inträdesband (som åkbanden på Gröna Lund - man fick ett sånt när man betalat inträde). Så jag och Mari kunde smidigt ta oss in bakvägen. Utan att behöva pröjsa inträde. Tack tjejer, ni var kvällens änglar!

           


Det var riktigt häftigt att befinna sig i den här lagerlokalen - blev en helt annan känsla mot att befinna sig på ett "riktigt" uteställe. Och så otroligt skönt att det var vid Telefonplan - bara två stationer från Västertorp. Så jag och Mari promenerade hem på natten. Det gick alldeles utmärkt, då vi båda bara druckit två öl var. Tog en halvtimme, och då gick vi inte särskilt fort. 

Jag röstar för att någon öppnar ett lite större ställe här ute - gårdagens party visar att det skulle gå bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0