Gårdagens kvällsaktivitet

Ja, så hur var nu middagen hemma hos chefen igår? Kan meddela att det var riktigt trevligt.

Jag tillhörde förrättsgruppen, och vi gjorde en klassisk löjromstoast. Till varmrätt blev det oxfilé som var delad och fylld med pesto och lufttorkad skinka och sedan ihoprullad. Till detta serverades pressad potatis och rödvinssås. Sedan passionfruktscheesecake till efterrätt.
Riktigt gott! Ska nog se till att norpa åt mig receptet.

Hade tänkt åka därifrån relativt tidigt, men det blev först 23:45. Chefen bor lite knepigt till, så fick ta buss från Sköndal till Hökarängen, där byta till tunnelbanans gröna linje - vilket är fel linje för mig. Så det var bara att kliva av vid Slussen. Dessvärre gick mitt tåg om 22 minuter, vilket jag inte hade lust att vänta på. Så jag åkte med Norsborg- tåget till Liljeholmen och tog taxi därifrån. 133 spänn. Dyrare än vad jag kan tycka att det borde kosta. Är faktiskt inte så lång sträcka.

Är i vilket fall som helst lite trött idag. Men jag ska nog överleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0