Melodifestivalen 1 - Helenas åsikt

Så var Melodifestivalens första deltävling avklarad. Och som det schlager- freak jag är, tänker jag utvärdera denna.

Precis som förra året var första deltävlingen ingen höjdare varken vad gäller artister eller låtar. Högre klass detta år, men ack så tråkigt ändå.

E-Type & The Poodles



Nej, det här tilltalade mig inte alls - och då var det ändå en av de bättre låtarna i tävlingen. Det jag förundras mest över är att E-type fortfarande ser ut exakt som han gjorde på 90- talet. Absolut ingenting har förändrats. Fascinerande. Men han ahde ju kunnat ha lite roligare scenkläder. Detta var katastrofalt.

Face- 84



Hade kunnat bli hur bra som helst - men tjejer... Seg låt, ingen utstrålning, en rejäl klädmiss. Nej, det vinner man ingen Melodifestival på.

Velvet



Den bästa schlagerlåten i fältet. Trots att refrängen inte klistrar och jag idag inte kommer ihåg alls hur låten går. Men den svängde mest. Och högst glamourfaktor vad gäller klädval.

Brandur



Söt kille, fin låt. Men tyvärr var den alldeles för seg, den kom aldrig riktigt igång. Förtjänade med andra ord inte att gå vidare.

Michael Michailoff



De två tjejerna som jag såg Melodifestivalen suktade över den här killen. Jag förstår överhuvudtaget inte varför. Låten höll inte (minns inte ens vad den hette). Tråkiga kläder. Kul att du var med, men tur att det inte blev mer än så.

Amy Diamond



Att hon har självförtroende och scenvana är inget som vi behöver tvivla på. Det finns gott med utstrålning. Låten känns väl sådär rolig, inget som jag skulle vilja se i Eurovision. Men hon förtjänar definitivt att vara i final i Globen. Hon är fantastiskt duktig, denna 15- åriga tjej.

Suzzie Tapper



Herregud. Var fanns glädjen? Var fanns inlevelsen? Hon såg helt död ut, som om hon önskade att hon var någon annanstans. Och när hon hyllade publiken efteråt - lite glädje, tack. Extremt tråkigt, och inte värdigt att gå till Andra chansen.

Christer Sjögren



Vad ska man säga. Jag är en dansbandsnörd. Jag älskar Christer. Men detta. Är det ett skämt? Låten känns som ett hån mot schlager- världen, den är i samma klass som "We are the winners of Eurovision"- låten som var med i Eurovision för ett par år sedan. Och tjejerna som dansade omkring. Det kändes som att det här numret var plockat direkt från en Finlands- färja. Jag kunde inte sluta skratta åt Christer. Jag är ledsen.

Mina vinnare: Velvet och Amy Diamond
Mina Andra chansen- deltagare: E- type & The Poodles och Christer Sjögren (endast för att han är Christer, och att hans låt är den enda som jag kommer ihåg refrängen på - den klistrar)

Foto: Sven Lindwall (bortsett från Amy- bilden - Maria Gredeskog)

Kommentarer
Postat av: A

hemsk deltävling

2008-02-10 @ 14:10:57
URL: http://metrobloggen.se/detskrivnaordet
Postat av: A

hemsk deltävling

2008-02-10 @ 14:11:33
URL: http://metrobloggen.se/detskrivnaordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0