MIN present

Jag fick också en present idag. Helt otippat. Den var från de kära audit- killarna från Sydafrika som är på jobbet just nu. De är så söta som tänker på en. En liten Alla hjärtans dag- present, om än en dag för sent. Men det spelar absolut ingen roll. Jag tycker att det var en jättefin gest. Oväntat och uppskattat. Vad det var?



En flaska skumpa, som Marcel plockat med sig från Sheraton, hotellet där de bor. Vi har pratat om att de får gratis vin på hotellet, och att de har fått gratis champagne på rummet. Och i och med att de åker till Norge över helgen, och därmed checkar ut från rummen, plockade de med sig Marcels flaska och gav till mig. Jag blev jätteglad.

De tror förresten att jag hittar på orden "kåta" (som i lappkåta) och "rumpnisse". Jag försökte översätta de orden till engelska, men de trodde att jag drev med dem. Översatte i och för sig rakt av... Men nej, jag hittar inte på egna ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0