Fattig som en kyrkråtta

Två veckor kvar till lön och mina pengar börjar sina. Förstår inte riktigt hur det har gått till. Att jag har shoppat på rean kan väl inte vara enda anledningen...
Aja, får försöka leva snålt de här veckorna. Det dumma är att jag ska till tandläkaren den 21:a, jävligt smart att ta den dagen. Kommer att kosta pengar. Som jag inte anser mig ha. Plocka från sparkontot är ingen hit.
Men måste bli strängare mot mig själv vad gäller shoppingen, och inte rättfärdiga dumma köp. Har man inte pengar till det så har man inte. (Kommer förhoppningsvis få ut en bild av min nya fantastiska klänning som jag inhandlat på Urban Outfitters rea. En dröm i svart sammet för 299:-, istället för 875:- som var det ursprungliga priset.).

Något som jag, i vanlig ordning, får dra in på är maten. Så billigt det bara går. Har rikskuponger om det krisar, så utan mat behöver jag ju inte stå. Däremot finns det inte så mycket kul i Västertorp att välja på. I värsta fall får jag väl åka hem till päronen och käka om fantasin tryter. Då blir i alla fall mamma glad...


Grace Kelly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0