Godisgrisen Helena

Så blev man sötsugen. Efter en dag då jag inte ätit nåt förrän kl 18, och då tryckte i mig lite spaghetti med ketchup och tomater, vill jag ha godis. Så jag springer ut i kylan och ner till filmbutiken i centrum, som ligger på en minuts gångavstånd från min bostad.

Nu sitter jag här med en liten påse lösgodis och choklad. Det har jag verkligen gjort mig förtjänt av idag. Eller inte. Verkligen inte.
Men nu är läget som det är, jag sitter ensam hemma en lördagkväll. Då får man stoppa i sig lite sötsaker. (Tänker inte lägga till att det inte är ett dugg synd om mig och min ensamhet, då jag har valt detta helt själv för kvällen. För den sanningen förstör hela mitt upplägg om varför det är ok.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0