Klättra upp i bron

En välkänd vy från Sydney. Den där bron både skrämmer mig och gör mig upprymd. Harbour Bridge. Har bestämt mig för att jag banne mig ska klättra upp i den. Tro nu inte att jag tänker göra något olagligt - bara man betalar så får man klättra upp i den. Runt tusenlappen kostar det, och det tar ca 3,5 timmar.

Min kondition är väl kanske inte den mest optimala för denna aktivitet, men det skiter jag i. Jag är väl kanske inte heller så bekväm med tanken att stå där uppe och sitta fast i en liten lina. Men det ska inte få avskräcka mig. Tanken på att faktiskt ta sig upp dit och få se Sydney därifrån överskuggar allt det andra.

Kan nog vara smart att boka biljett hemifrån innan jag åker, så att jag är garanterad en plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0