När magen kurrar

Efter ett samtal med N har jag kommit fram till att min kropp nog är lite konstig när det kommer till mat och att äta.

På vardagarna brukar jag vara lite lätt hungrig på morgonen. Men äter aldrig något hemma, utan köper istället med mig en fralla från konditoriet, som ja ggör iordning och äter på jobbet vid 8:30- tiden. När klockan närmar sig 11 brukar hungern göra sig påmind, och senast 12 brukar jag behöva gå på lunch för att inte avlida.

På eftermiddagen brukar jag bli hungrig vid 16- tiden, men jag förvägrar mig själv att äta något förrän posten har blivit hämtad. Detta sker mellan 16:30 - 16:50. Anledningen till detta är att det är så otroligt irriterande att stå och göra en macka och bli avbruten för att det ringer på dörren. Men så fort postkillen har varit här fixar jag min macka och trycker i mig den.
Sedan när jag kommer hem vid 18- snåret brukar det vara dags igen. Bara att sätta igång och laga mat, som inte får vara klar senare än 18:30.

På helgerna ser det lite annorlunda ut. Det kan gå en hel dag innan jag vid 18 - 19-tiden känner att jag måste äta något. Och ibland behöver jag inte mycket alls, kanske bara ett par apelsiner.

Är det något fel på mig? Varför blir jag så hungrig på vardagarna? Det är inte som att jag har ett fysiskt jobb som kräver mycket energi. Och även om helgerna kan vara rätt slappa borde väl kroppen ändå behöva mer energi än vad jag ger den?

Nu håller jag i alla fall p åatt dö. Jag behöver min macka nu. Nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0