"Vilken församling tillhör du?"

Åkte ju in till Slussen igår och mötte upp E och S på Gondolen. Inne på damrummet stod två tjejer, varav den ena började prata med mig. Det första hon frågade var vad jag hade för parfym. Den andra frågan var "Vilken församling tillhör du?". Jag blev helt ställd och fattade inte vad hon menade. Jag går ju aldrig i kyrkan. Så jag svarade "Ingen". Sedan trillade poletten ner och jag fattade att hon undrade var jag bodde. Då blev svaret söder om stan.

Men vad är det för fråga? "Vilken församling tillhör du?". Kan ju tänka mig var hon bor nånstans... Och att det dessutom var i stort sett det första hon frågade (parfymfrågan var ju bara inledande - hon trodde dessutom att jag också var på bröllopsfesten som hölls på Gondolen) - är det så viktigt? Eller snarare, är det så viktigt i vissa kretsar?

Aja, jag kan inte sluta skratta åt det i alla fall. Så ytligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0