Angry people

Vad är det för fel på människor egentligen? Ringde en kärring och var skitsur redan från början och skrek på mig och skulle prata med någon som kunde ta bort hennes avbeställningsskydd på resa som hon visst inte hade beställt och skulle ha. Kopplade henne till den enda personen som jag någonsin har hört jobba med den försäkringen, men det var ju tydligen fel. Så hon krävde att få prata med någon på underwritingsidan - och alla på den avdelningen har semester den här veckan och nästa. Hur nu det gick till.

Den första tillbaka på avdelningen kommer den 4 augusti. Hon har dessutom jour nu, så jag sa att jag kunde koppla till hennes mobil. Då fick jag en utskällning för det finns ju en risk att ingen svarade och att kärringen kanske hamnar hos mobilsvaret. Men vad ska jag göra åt saken? Det är inte jag som har godkänt semestern. Det är inte jag som har tecknat upp den där försäkringen - eller ens administrerat den. Jag kan inte cancellera den. Och jag vill verkligen inte hjälpa kärringen när hon är så otrevlig mot mig, när allt jag försöker göra är att hjälpa henne.

Jag förstår inte folk som har den approachen det första de gör. Även om man är jävligt arg hjälper det inte det minsta. Man får bara sämre hjälp, och jag kan inte fatta att de inte förstår det. Och skälla på någon som sitter i en växel - ursäkta, men då är man fan bara korkad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0