Nu kan du få mig så lätt

Tänk vilken skillnad det är på Nu kan du få mig så lätt idag jämfört med för massa år sedan.

Först ut är en inspelning från Hultsfred 2001. Det händer saker inom mig när jag ser det klippet. Det har både att göra med att han spelar på Hawaii- scenen och jag får Hultsfredskänningar, och att det faktiskt är Håkan efter hans första platta. Den där magiska tiden då allt var nytt och hans musik fick mig att känna saker som jag inte trodde fanns. Det var nästan som att vara nykär.




Det här är Håkan på Allsången 2006. Det är samma låt, men känslan är helt annorlunda om än lika stark. Rysningarna jag får är av en annan karaktär, men fy satan. Fy satan. Låten kryper in under skinnet på mig och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Titta på honom när han sjunger. Vad säger man? Kärlek.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0