Dagens hemlighet

Idag fyller min kollega A år. Hela 33 år, men det kan man inte tro. Jag hade lätt gissat på 26. Vissa människor har verkligen fått rätt gener. Att det är hans födelsedag är dock en hemlighet. Han avslöjade det för mig, men jag fick lova att inte berätta för någon. Och det har jag ju inte gjort. För ni hjälper mig väl att bevara hemligheten?

Anledningen til latt han inte vill att folk ska veta är att hans avdelning har en tradition där den som fyller år bjuder på tårta. Och för honom är mardrömmen att tvingas sitta och fika med sina närmsta kollegor - för att de, enligt honom, är så tråkiga. Han arbetar hellre än käkar tårta och skvallrar i en halvtimme. Knäppt, tycker jag, och håller inte med honom om någonting.

Men eftersom A är en fin kille, och jag gillar honom, så minifirar jag honom ändå, utan att någon märker. Jag har ätit glass i min ensamhet och vi kan ju alltid låtsas att det var för att det är hans födelsedag. Det låter bättre så, i alla fall i mina öron...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0