Det ekar (nästan) tomt

Fan, jag som trodde att det var två veckor kvar till lön och att det skulle trilla in massa härliga pengar på en fredag. MEn efter en titt i min kalender så vet jag nu att det är lön en onsdag, och att det är tre veckor dit. TRE veckor. Ok att jag nu upptäckte igår att jag har mer pengar på kontot än vad jag trodde, men är det så mycket att jag överlever tr eveckor utan att nalla på sparpengarna? Tveksamt.

Såhär ser schemat ut för dessa veckor:

Torsdag 5 juni  - Måste inhandla solkräm. Sedan direkt hem.
Fredag 6 juni - Middag med Marielle (hemma). Sedan förmodligen Trädgården eller annat trevligt uteställe.

Lördag 7 juni - Ridning. På kvällen kommer E hem till mig (alkohol har jag, så det blir ingen utgift).

Söndag 8 juni -

Måndag 9 juni - Hem efter jobbet och bli av med katten?

Tisdag 10 juni - Sverige spelar sin första match i fotbolls- EM. Ses ute på stan med några öl?

Onsdag 11 juni - Kylie Minogue på Globen. Gratis i och för sig.

Torsdag 12 juni -

Fredag 13 juni - Håkan Hellström på Grönan. Öl efteråt?

Lördag 14 juni - Sverige spelar sin andra match mot Spanien. Öl ute på stan framför storbildsskärm?

Söndag 15 juni -

Måndag 16 juni - Bokat tvättstugan. Då borde jag inte kunna göra av med några pengar.

Tisdag 17 juni -

Onsdag 18 juni -

Torsdag 19 juni -

Fredag 20 juni - Midsommarafton. Då lär det gå pengar.

Lördag 21 juni -

Söndag 22 juni -

Måndag 23 juni -

Tisdag 24 juni -

Onsdag 25 juni - Äntligen.

Några dagar är, som du ser, redan uppbokade. Har en känsla av att det kommer försvinna massa pengar på bara de dagarna. Och de dagar där jag itne har någonting planerat för tillfället lär ju bli uppbokade snart. Och då går det pengar.
Vad sägs om middag hos mamma och pappa på söndag? Det brukar ju resultera i en mammalåda, så då har jag mat även dagen efter.
Om inte annat får de här veckorna lära mig hur snålt jag kan leva utan att svälta alternativt tråkas ihjäl. Och det kan ju vara nyttigt. Kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0