Humörsvängningar

Jag börjar nästan misstänka att det är något fel på mig. Mitt humör svänger hela tiden. Jag kan gå runt att vara jätteglad och sprudlande, för att i nästa stund dras ner och tycka att allt är skit. Efter ytterligare timmar kan världen bli underbar igen, och det enda jag gör är att skratta.
De humörstämningarna som jag pendlar mellan är mestadels glädje, nedstämdhet och depp, uppgivenhet och irritation. Tror inte att detta är så hälsosamt i längden. Och jag tror att jag vet orsaken. Det är osäkerheten inför mitt jobb. Jag tror inte att jag får vara kvar efter augusti, och det tär något enormt. Jag måste ju hitta något nytt, och det är inte så himla enkelt.

Det räcker med att någon säger något, en liten sketen kommentar om nästan vad som helst, för att jag ska börja må dåligt. Jag orkar inte. Det är inte kul att gå runt och känna att allt är hopplöst. Och jag försöker verkligen att ta mig ur det, men jag har inte de verktyg som krävs. Och jag har det inte inom mig just nu att kunna vända om helt själv. Det funkar inte så. Jag funkar inte så.Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0