Sveriges Landslag i fotboll

Två av mina käraste kollegor på jobbet har dragit igång en bettingpool inför fotbolls- EM. Man ska gissa resultat i alla gruppspelsmatcher, och man får en poäng om man gissar rätt vinnare och en poäng om man gissar rätt målresultat. Insatsen är 100 svenska riksdaler, och den som har flest poäng när gruppspelet är över tar hem hela potten.

Jag är inte särskilt insatt i vilka lag som är bra och vilka som itne är bra. Jag har ett litet hum, men i slutet tror jag alltid på de länder som har snygga spelare, fina stränder eller har namn som tilltalar mig. Med andra ord inget användbart alls i en sådan här situation. Därför fick jag kalla in experthjälp. E är det största fotbollsfanet jag känner, och han råkar dessutom jobba på SVT:s sportredaktion. Perfekt! Han fick helt enkelt tala om för mig vilka resultat han tror på. Något ska man väl ha tillbaka för att ma pröjsar tv- licensen...

Jag fick rätt bra respons av pojkarna på mitt jobb när jag lämnade in min lilla lista, så jag hoppas verkligen att E har hjälpt mig med vinnarraden. Det känns som att EM har blivit lite hetare, lite roligare och framförallt lite viktigare. Och ja, Sverige går enligt min lista vidare från gruppen (men det tror jag faktiskt inte att de gör).


Kommentarer
Postat av: Sandra

Har precis fått en sånn att fylla i från en kompis, så vi ska också tippa. Kul ju :)

Men du, man lever bara en gång så tumma på shoppingförbudet någon gång det är inte hela världen. Det är du värd!

Min dag började lite segt med värk och kramp. Men kvällen har varit mycket bra!

2008-06-05 @ 00:16:39
URL: http://froggie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0