Besök på Glebe Market

Dagarna flyter på här i Sydney. Känns som att jag har varit här så länge, men samtidigt så kort tid. Och nej, fyra dagar är väl egentligen ingenting.

Igår tänkte vi åka till stranden, men vädret pendlade från att vara molnigt till att bli jättefint, till molnigt och om igen... Kändes som att det inte var någon idé att åka dit. Istället gick vi på Glebe Market, i området där Gabrielle och Kevin bor. Den påminner lite om Street i Stockholm, men större. Och massa olika maträtter. Vi åt turkiska pannkakor, gott.
På kvällen kom några av Kevins vänner över på middag. Jättetrevligt, bortsett från att jag var lite trött. Lider väl av lite jetlag, men jag misstänker att även solen och värmen gör sitt till. Kommer ju från ett ställe där det varit några få plusgrader, till Australien där det är ca 26- 28 grader. Klart man blir dåsig av att ha varit ute i solen hela dagen.

Bilder kommer att dyka upp senare, men inte förräns jag kommit hem. Onödigt att ladda upp bilderna på Gabbans dator, den är redan tillräckligt seg.

Förresten - Simon är en pärla. Tack vare honom och hans hopfällbara säng slipper jag sova på en campingluftmadrass på golvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0