Mina händer lever ett eget liv

Jag förstår mig inte på mina händer. Så länge jag kan minnas (upptäckte det i mina tonår, så vi räknar därifrån) har mina händer levt ett konstigt liv när jag sitter vid en dator. Efter ett tag när jag har suttit och plinkat på datorn upptäcker jag att min högra hand är iskall och min vänstra hand är varm. Och det fast jag har haft båda händerna på tangentbordet hela tiden, och alltså inte haft möjlighet att värma den vänstra handen. Detta är ett fenomen som oftast inträffar i mitt barndomshem (där det dessutom är kyligt i källaren där datorn står), men jag har även lagt märke till det ett par gånger hemma i min lägenhet.

Jag upplever detta fenomen nu igen. Och jag kan för mitt liv inte förstå vad det beror på. Det finns helt enkelt ingen logisk förklaring. Inte som jag kan komma på i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0