Stockholms absolut bästa café

Den perfekta söndagsaktiviteten är att ta sig till Café Lyran i Bredäng. Det är Stockholm bästa fik i alla kategorier, och det enda felet är att det alltid svämmar över av folk så fort solen tittar fram. Det gjorde den idag, och därför åkte jag, Marielle och Shadi dit.

   

Shadi och Marielle i väntan på bussen

        

Såhär ser Lyran ut. Beläget högt upp med utsikt över vattnet. Om jag inte missminner mig är byggnaden från 1860.

       

Vad vi tryckte i oss. De bakar och tillagar allting där. Fantastisk god prinsesstårta, som smälter i munnen.



Om man har tid och lust kan man även ta en promenad längs vattnet. Eller bara sitta nere på bryggan och lapa sol. Kanske ta med sig egen picknick. Det kommer jag förhoppningsvis att göra ett antal gånger i sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0