Det var så mörkt

Söndagar har jag sedan tidigare hyllat som den bästa tv- dagen. Och idag hade jag precis börjat kolla på reprisen av Grey´s Anatomy, när strömmen helt utan förvarning försvann. Det blev becksvart i lägenheten. Som tur var har jag varit med om detta förut, så jag plockade fram min ficklampa som numera ligger på en noga vald plats (väldigt lättillgänglig) och sökte upp proppskåpet. Men där var allt som det skulle. Efter en titt ut genom fönstret såg jag att det var mörkt i varenda lägenhet i hela huset. Strömavbrott på riktigt. Mitt i Grey´s. Inte ok.

Jag tände massa ljus och hade myskväll i en och en halv timme. Skrev dagbok, vilket jag inte har gjort på väldigt länge. Jag fläker ju ut det mesta som händer här i bloggen numera. Ok, inte allt, men mycket. Vilket är tråkigt, för det är alltid kul att kunna gå tillbaka till dagboken och läsa om saker som hände för längesedan. Även om i stort sett allt som står i min dagbok är elände och problem. Och får mig att inte alltför sällan börja gråta.

Tack och lov kom strömmen tillbaka en kvart innan Gossip Girl började. Kvällen var räddad. Även om jag var riktigt irriterad ett tag. Och det hade faktiskt inte enbart med tv:n att göra. Jag höll även på att laga mat, och det är inte så kul att spisplattorna slutar fungera när man har massa kastruller och stekpannor på dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0