Flickrummet som inte fanns

Nu är jag hemkommen från päronen, där det serverades födelsedagsmiddag för mamma. Fick mig en liten titt på mitt gamla flickrum, där jag bodde i 21 år. Där fanns nu ingenting. Min säng, min bokhylla. Alla spår efter mig var borta. För nu ska där göras om. Det ska tapetseras och läggas in nytt golv. Och in med en ny soffa och en ännu ej inhandlad 32 tums platt- tv.

Det känns lite konstigt. Det där rummet var mitt under så många år, och nu existerar jag inte längre där. Jag suddas ut, och även om det är helt naturligt känns det konstigt. Det finns inte längre någon återvändo, jag har flyttat ut. Nu är det definitivt. Om jag får för mig att övernatta hos päronen i framtiden är det bäddsoffa som gäller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0