Paris

Da Vinci- koden går på tv. Jag blev besviken på filmen när jag såg den på bio. Den var långt ifrån lika bra som boken. Boken som jag läste ut strax innan jag åkte till Paris den där gången för tre och ett halvt år sedan. Det var med exet J. Han hittade en billig resa, och billigt hotell. Totalt fick vi 24 timmar i Paris, men på den tiden hann vi med Louvren, Triumfbågen, Notre Dame, upp i Eiffeltornet, promenera längs Seine...

Trots få timmar i staden var det helt fantastiskt. Jag blev kär i Paris. Kärleken till J dog senare ut (även om en del av mig fortfarande älskar honom), men kärleken till Paris finns kvar. Men jag blir alltid ledsen i hjärtat när jag tänker på den staden. Och jag är inte helt säker på att jag är redo att åka tillbaka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0