Kvarnen

Kvällen igår blev väldigt lyckad. Några drinkar hemma med Marielle, sedan bar det av till Kvarnen. Men nytt sedan sommaren är tydligen att det numera kostar att gå in där. Vilket jag tycker är för jäkligt. En del av charmen med just Kvarnen är att det man har kunnat få ett infall att gå in där och ta en öl i ölhallen utan att det har kostat mer än just den ölen. Men nu är det 80 spänn som gäller om man vill ta den där ölen just där.

Vi styrde stegen mot nedervåningen direkt, och vem träffade vi på där om inte Anders från mitt jobb. Det blev dans, dans, dans innan vi gick en våning upp. Och där uppe mötte jag ytterligare ett bekant ansikte. Nicklas som jag pluggade konstvetenskap med för en herrans massa år sedan. Det var nära att jag inte kände igen honom först då frisyren var helt annorlunda, men han kände ju igen mig och två sekunder senare trillade poletten ner.

På vägen hem blev det en burgare vid Liljeholmen. Och jag är extremt glad över att jag mest drack vatten på Kvarnen. Baksmälla hade inte varit så trevligt idag.


     

     

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0