En avklarad, två kvar

Jag är sedan ett tag hemkommen från dagens arbetsintervju. Det kändes som att det gick helt ok, men man vet ju aldrig. Jag är så dålig på att framhäva mig själv på bästa sätt, och peka ut saker som jag är bra respektive dålig på. Och i och med att rekryteringen sker genom ett bemanningsföretag, fick jag ju inte veta så mycket om företaget. Inte mer än vad tjänsten innebär, att det är inom bank- och finansbranschen, ett 20- tal anställda och medelåldern är låg. Det var typ det.

Och det lät faktiskt som något som jag skulle kunna tänka mig. Det enda som störde bilden var dresscoden. Typ bara kostym, kavaj, blusar och sådana strika kläder. Känns lite tråkigt när jag tittar in i min garderob på alla mina 50 klänningar. Så om jag skulle få det jobbet, blir det väl till att införskaffa lite mer business woman- kläder. Men här ropar vi inte hej än.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0