Jäklar vad bra jag är

Nu betraktar jag mig som klar vad gäller städningen. Det tog ett litet tag, men nu är det undanplockat, dammtorkat och dammsugat (vad heter det egentligen?). Torka golv får jag göra en annan gång. Men det är i alla fall tillräckligt rent för att jag ska våga släppa in folk i min borg.
Det jobbigaste återstår dock. Gå ner i källaren och släpa upp massa extrastolar. Men jag funderar på om jag ska avvakta med det tills päronen kommer, så får papa hjälpa mig. De lär ju dyka upp lite tidigare än övriga släktingar. Som vanligt.

Jag funderar över hur jag ska sysselsätta mig tills de kommer. Kanske byta om först. Det är en bra idé. Egentligen bordej ag äta något, har bara tryckt i mig två mandariner idag, men om jag äter något nu måste jag dels diska (no way!) och jag kommer inte att orka äta några kakor eller någon tårta. Och det är ju trots allt viktigast.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0