Min ångestbubbla

De ringde från Lidl:s huvudkontor. Men jag vågade inte svara. Började kallsvettas så fort jag såg numret på displayen. Ångest. Hon pratade in ett meddelande. De vill träffa mig igen imorgon. Jag vet ju vad det innebär. Det kan inte vara mycket annat än att de vill ha mig och att det nu är kontraktsförhandling. Jag ringde upp lite senare, men fick inget svar. Jag gissar på att hon hade gått hem för dagen. Så jag får ringa igen imorgon bitti.

Jag kan dock inte komma dit varken imorgon eller på onsdag. Det är i stort sett kört under vanlig arbetstid, har alldeles för mycket att göra för att kunna ta mig ut till Solna. Och efter jobbet dessa dagar ska jag på konsert. Kommer nog inte hinna ha möte med Lidl och ta mig till Cirkus innan konserten börjar.

Jag är livrädd. Tänk om detta är ett avstamp för en ny period i mitt liv? Jag vågar knappt tänka på det. Då börjar jag att gråta. Så rädd är jag för förändringar. Och detta trots att jag blir behandlad som skit där jag är idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0