Mötet

Jag har haft ett lunchmöte med min nya chef. Hon ska ansvara för bland annat receptionen. Det var första gången som jag egentligen pratade med henne, och jag fick enbart positiva vibbar. Och än mer - hon fick mig att känna tvivel till att lämna företaget. Jag tycker ju just nu att så mycket är skit, och att jag blir behandlad riktigt illa. Men hon lyckades på något konstigt sätt få mig lite mer positivt inställd. Hon fick mig att se fördelar och möjligheter. Det var ju inget nytt under solen, men det är saker som jag bara har känt som hopplösa.
Sedan förändrar väl ingenting min position just nu. Hon är ny och har saker att sätta sig in i. Och det verkade som att hon förstod att jag faktiskt kan rätt mycket om många saker, och är insatt i hur det fungerar. Hon inser att sådana personer är värdefulla. Tack. Äntligen. Nu hoppas jag bara att hon kan göra något åt saken. Innan det är för sent.

Men vem vet. Om en vecka kanske jag bara känner att livet på jobbet är skit igen. Men just idag vill jag vara kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0