Omkullkastade planer

Min plan för dagen var att åka ut till Huvudsta och kolla upp hur lång tid det tar att promenera från tunnelbanan till stället där jag ska på arbetsintervju på tisdag. Sedan hade jag tänkt dega framför tv:n övrig tid. Nu blir det inte så.
Det ringde en tjej från ett annat jobb jag har sökt, och kl 13:15 ska jag infinna mig där på intervju. Perfekt, då jag ändå inte är på jobbet idag. Och så sjuk är jag inte att jag inte kan ta chansen att gå på intervju när jag ändå inte är på jobbet. Man måste ju utnyttja den tiden så gått det går.
Efter denna intervju måste jag ändå åka till Huvudsta, för det är viktigt att jag får koll på avstånden, så att jag vet när jag måste gå på tisdag.

Pratade med Marielle, och vi bestämde att vi ska ses ikväll. Laga lite god mat och snacka skit. En trevlig fredagskväll. Kanske blir det Idol också, who knows. Så jag har verkligen något att se fram emot.

Den här dagen blir förhoppningsvis rätt bra, trots allt. Alla förutsättningar finns ju där. Men först måste jag ställa mig i duschen och tvätta håret. Är jättesunkig, för jag hade ju inte tänkt göra något idag. Men nu går ju inte det för sig, nu måste jag fräscha till mig lite. Och städa undan, så att det inte ser ut som kaos när Marielle dyker upp.

Seså. Nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0