Snorunge

Min förkylning är inte ett dugg bättre idag än vad den var igår. Det är snarare tvärtom. Sitter och snorar så att jag blir irriterad på mig själv - och då kan jag ju bara undra över hur irriterade andra människor är. Det bästa skulle nog egentligen vara om jag gick hem och bäddade ner mig. Men det har jag itne tid med. Har alldeles för mycket att göra på jobbet, och jag har dessutom en tjej som jag håller på att lära upp.
På torsdag ska hon sitta i utbildning hela dagen, och det känns som ett bra tillfälle för mig att jobba ikapp lite. Samtidigt är det ett bra tillfälle att bara låta sjukdomen bryta ut, och stanna hemma (även om man ju inte kan planera sådant i förväg). Men jag tänker inte stanna hemma bara en dag i sådana fall. Och på fredag är Ingela ledig, så då sitter jag i receptionen hela dagen. Är jag sjuk då blir det jobbigt för företaget. Vilket jag inte borde tänka på. Jag kan inte rå för att jag blir sjuk. Det är inte mitt problem hur de löser det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0