The Buddy Holly Musical

Jag går i stort sett aldrig på teater. Och jag går lika sällan på musikaler. Detta trots att det har funnits några genom åren som jag mer än gärna hade velat se. Det blir liksom inte av. Men nu jäklar. I vår sätts The Buddy Holly Musical upp på Göta Lejon, och jag bara måste se den. Jag har vuxit upp med Buddy Hollys musik, och när jag var liten var jag extremt fascinerad av flygolyckan som innebar slutet för tre stora musiker. Förutom Buddy Holly även Richie Valens och Big Bopper.

Det finns liksom inga ursäkter till att inte gå och se den. Det är allt som jag har väntat på. Huvudrollen spelas av Brolle, och jag måste erkänna att jag tycker att det är briljant. Jag gillar ju Brolle i smyg. Man kanske ska höra om päronen har lust att hänga med. Det är ju tack vare dem som Buddy Holly har kommit in i mitt liv. De skulle nog uppskatta den. Så får det bli.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0