Tillbaka

Jag är nu åter på arbetet efter att ha varit på arbetsintervju nummer 2. Och det var nog tyvärr ingenting för mig. För det första är jag ju faktiskt helt ointresserad av fondkapitalförvaltning, och för det andra så innebar det jobbet inte riktigt vad jag trodde att det skulle innebära. Det var mycket mer administrativt arbete än vad jag trodde, vilket jag inte har så mycket emot- om det inte var så att det var om saker som jag inte bryr mig om alls. Mycket förberedande av presentationer, där jag för övrigt inte kan Powerpoint heller.

Så nej. Det blir nog inte något jobb för mig där. Bara att fortsätta mata ut ansökningar så att jag får gå på fler intervjuer. Det är alltid en bra erfarenhet, och jag har nu lärt mig att jag måste läsa in mig lite mer på vad jag är duktig på... För är det något som jag är dålig på så är det att framhäva mina positiva sidor.
Men det största problemet är vad jag ska säga till min nuvarande arbetsgivare varje gång jag smiter iväg. Man kan inte köra med läkarbesök och tandläkaren i all evighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0