Uppretad igen

Mina dagar är som att åka berg och dalbana. Ibland är allt supertrevligt och bra och ibland är allt skit och jag vill bara ut. Den här veckan har svängningarna varit extrema. Från att ha gråtit i måndags och på tisdagsförmiddagen, kände jag mig starkare än på länge under tisdagseftermidadgen och onsdagen. Idag är jag dock jävligt arg och irriterad. Sitter heldag i receptionen, så jag kan inte jobba med mina andra saker. Och min chef slänger ur sig korkade saker, och visar att hon inte förstår någonting. Och hon bokar möten som jag ska vara med på, fast jag sitter i receptionen hela dagen. Det finns få människor jag stör mig mer på just nu än just henne. Vilket är tråkigt, för jag hade verkligen höga förhoppningar på henne när hon tillträdde den tjänsten.

Har dock tagit upp snabbt det här med att en annan kollega lägger över sina saker på mig bara för att hon så snart som möjligt ska kunna börja sin nya tjänst. Saker som jag faktiskt inte kan. Bara för att jag kan systemen betyder inte det att jag har koll på produkterna och rutinerna för ett annat område.
Det känns dumt om jag ska lära upp mig själv inom det nu, för att sedan lämna över det till någon annan. Men tydligen är det så de vill ha det. Och jag förstår att man inte kan slänga in någon ny och förvänta sig att den personen ska klara av att boka och utfärda från första dagen. Men jag tycker att det känns konstigt att det läggs på mig på det sätt som det gör.

Det verkar inte osm att jag komemr få gå över till receptionen än på ett tag. De vill att jag lär upp den nya tjejen först. Och de vill utnyttja mina kunskaper över 1/1- förnyelsen. Så jag kan tänka mig att jag itne får lämna förrän i början av februari. Inte vad jag vill. Hemskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0