Vem sa att baka var lätt?

Det här med att baka verkar inte vara min grej idag. Jag har lyckats med en sockerkaka. Dock vet jag inte riktigt hur den smakar, men förhoppningsvis jäkligt bra. Nu är jag mitt uppe i schackrutor. Jag trodde att det skulle vara plättlätt, men icke. Förmodligen är det något fel på receptet. Först blev degen mjölig, och sedan var det ändå svårt att rulla den till långa längder. Och nu ska den tydligen stå i kylen i en evighet innan man får skära den i kakbitar och köra in dessa i ugnen. Men jag hoppas att resultatet är värt det.

Frågan är nu om jag orkar köra en omgång havreflarn. Det känns extremt jobbigt, samtidigt som att det verkar vara rätt enkelt. Men det trodde jag ju som sagt om schackrutorna också.




  


Kommentarer
Postat av: abbe så klart

gör det :) men ganska snart för dom går åt hyfsat fort sa dom.. :P puss

2008-10-18 @ 19:05:14
URL: http://glemark.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

Sv: Åh tack! Jo jag blev verkligen så himla glad!

Jag har en snäll pojkvän!

Kram på dig

2008-10-18 @ 19:42:42
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0