Att besöka minnen och berättelser

Något som glädjer mig mycket är när jag får ta del av saker som har betytt mycket för mina föräldrar. Både i nutid och i deras ungdom. Senast var det på Gotland. Vi åkte till P 18, strax utanför Visby. Det var det regemente där pappa gjorde lumpen när han var ung. Jag har hört många historier om hur han olydig han var då. Bland annat hur han och hans polare stannade med pansarvagnen i Visby för att köpa korv, eller hur han fuskade när de skulle ut och springa - och han åkte dit för det. Hur de villade bort sig under övningar och hur de lurade taxichaufförer att köra dem ut till regementet efter blöta nätter inne i stan.

Det betyder så mycket för mig att få ta del av sådana berättelser. Och att sedan även få uppleva platsen där det hände är en fin bonus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0