Badnymf

I mitt barndomshem hade vi inte något badkar, utan bara en duschkabin. Och när jag var liten älskade jag att bada i badkar. Varje gång jag sov över hos mina farföräldrar var badkarsbadande ett måste. Jag kunde ligga i tills jag blev skrynklig över hela kroppen och vattnet var iskallt. Men det bekom mig inte.

Nu har jag bott i min lägenhet i snart två och ett halvt år. Men trots att jag har ett badkar, har jag inte badat många gånger alls. Jag tror till och med att jag kan räkna de gångerna på ena handens fingrar. Och ingen av de gångerna har varit i år. Men nu har det mönstret brutits. Klev precis upp från ett varmt, härligt bad. Och jag har fått mersmak. Ska försöka att hinna bada lite oftare nu när hösten och kylan tränger sig på. Om vattnet är tillräckligt varmt, är det ju trots allt perfekt när man känner sig frusen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0