Farmor Margit

Imorgon fyller min farmor hela 84 år. Min lilla farmor som gör världens godaste svampstuvning, och plommonspäckad fläskkarré som ingen annan. Min lilla farmor som har de grönaste fingrarna i världen - jag har aldrig sett änglatrumpeter som växer sig så stora som hennes. Min lilla farmor som blir fnittrig och börjar dra fräckisar när hon får i sig lite starkt. Min lilla farmor som kan vara envis som synden när hon sätter den sidan till. Min lilla farmor som är finare än någon annan farmor jag vet. Min lilla farmor som jag älskar så mycket.

Jag tänker inte säga grattis nu, för hon fyller ju inte förrän imorgon. Jag vill bara uppmärksamma att man inte får glömma bort henne då. Det kommer inte jag göra, för jag ska dit på födelsedagsfika. Och då ska jag krama min lilla farmor hårt, för att jag tycker så mycket om henne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0