Maten var underbar

Dessvärre är min kamera inte så rolig alla gånger, och den vägrar gärna samarbeta inomhus oavsett om det är bra ljus eller inte. Men här är i alla fall ett försök att visa vad jag tryckte i mig under kick- offen igår.




Tro det eller ej, men jag drack faktiskt två koppar kaffe. Det var enda sättet att försöka hålla sig vaken. Och jag skulle kunna hålla käften, och låta er tro att jag, precis som bilden visar, bara åt en muffin. Men jag tryckte faktiskt i mig en till. Med gott samvete, dessutom.




Förrätten bestod av kantarellsoppa, och torsk tillagat på olika sätt. Den högra biten är rökt torskkind, om jag inte minns helt fel. Så nu kan jag skryta med att jag har ätit det.




Oxfilé. Extremt mör. Precis som det ska vara.




Jag är en efterrättsmänniska. Det här var en god efterrätt. I synnerhet den röda glasskulan.


Fy, vad fula bilderna är. Men det är inte mycket att göra åt. Maten var åtminstone underbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0